Even verschieten!

Hallo tweevoeters hier de vierjarige Toby.
Wat ik jullie nu ga vertellen was effen verschieten voor mij en mijn twee vriendjes.
Vorige vrijdag verliep zoals andere dagen alles zijn gewoon gangetje, totdat ons bazinneke thuis kwam van haar werk en bazeke zei dat ze onmiddellijk moesten vertrekken. "Wij blijven niet lang weg", zei bazinneke.
Ja watte, niet lang ! 
Ze zijn hééééél lang weggebleven. Wij maar wachten, 1 uur, wachten, 2 uur, wachten, 3 uur en nu komt het.
Plots ging de garagepoort open en er reed een vreemde auto binnen. Inbrekers dachten we en wij blaffen natuurlijk, want wij zijn goede wakers. Wij zouden hen eens een leuke ontvangst bezorgen die ze niet snel konden vergeten. Wij stonden al aan de deur van de woonkamer om hen te bespringen.
"Hela, wat rustiger hé mannen", hoorde wij roepen.
Wat keken wij raar op zeg. Was dat de stem niet van ons bazeke?
"Ja ja, wij zijn het", riep bazinneke.
Nu kon ik echt niet meer volgen hoor, het waren ze toch. Begrijpen jullie dat ? Zij vertrokken met een grijze auto en kwamen met een zwarte terug. Dat ging boven mijn hondepetje hoor.
"Komen jullie maar eens kijken", zei bazeke toen hij de deur voor ons open deed. "Daarin kunnen jullie volgend jaar met ons mee naar Frankrijk. Kijk hier is jullie plaats."  
Ik was nog geen klein beetje nieuwsgierig en wou zien of wij even veel ruimte hadden als in die andere en ja hoor, meer dan genoeg. Ik zou wel wat hoger moeten springen en als dat niet ging zou bazeke mij moeten  opheffen net zoals hij met Zembi en Babouchka doet.
"En goed gekeurd om tot bij Emma te gaan?",vroeg hij.
Alleen ik blafte van "ja". Mijn twee vriendjes liet het onverschillig. Zij zijn snel met alles tevreden en niet zo kieskeurig als ik.
Dat wordt dan weer dolle pret, op bezoek bij Emma. Die kennen jullie niet hé. Wel die zegt tegen bazeke en bazinneke "papi en mami". Dat is Frans voor "opa en oma". En die zegt dat omdat ze Frans spreekt, juist zoals ik soms doe of toch probeer te doen. En die Emma hé is 2 jaar ouder dan ik en die speelt veel met ons en om te spelen moet je geen Frans verstaan. Dat is in alle talen hetzelfde heb ik mijn bazeke eens horen zeggen. Ik zal hem vragen om hieronder een fotoke van haar te zetten.
Jammer dat het nog zo lang duurt. Ik zou al weg geweest zijn.
Maar dan had ik jullie dit niet kunnen vertellen natuurlijk.
Toby.


1 opmerking:

Emmy zei

Ik dacht al dat Toby de mooie auto van bazeke nog niet gezien had!
Mooi meisje die kleine Emma. Papy en mamy zijn er zeker zo fier op als op Toby en zijn maatjes ;-)