Oei, ik durf bijna niet meer ...

Hallo tweevoeters,
ja hier is Toby weer eens. Ik durf bijna niet meer naar hier te komen. Hond(man), hond(man),hond(man), wat is het nu al weer héééél lang geleden.
Nu willen jullie natuurlijk weten hoe dit komt . Wel hmmm, vooreerst was er nog steeds dat jeukprobleem waar ik het de laatste keer over had. Dat heeft heel  lang geduurd voor ik daar van af was. En eerlijk gezegd, het is nog steeds niet helemaal gedaan. Af en toe heb ik nog wel eens hevige jeuk. Jullie zullen mij niet geloven, maar ik heb pilletjes moeten nemen, pilletjes, zoveel dat ik er ook nog eens buikpijn van kreeg. Bazeke en baazinneke die propten mij helemaal vol met die vieze dingen. "Het is voor je eigen goed", zeiden ze dan. En zij dan maar denken dat ik hen geloofde. Maar ja eind goed , al goed en Toby nu veel gezonder.
Maar dat is niet de enige reden waarom het zo lang geduurd heeft voordat ik jullie mijn verhaal kon doen.
Bazeke had er plots niets beters op gevonden dan een ander computer te kopen. Hij kwam op een dag met zo'n heel grote kartonnen doos binnen en zei: "Het zal nu allemaal een stuk sneller gaan. Ik gooi die rommel van Microsoftdinges buiten."
"Heb je dan een nieuwe computer gekocht?" vroeg bazinneke. 
"Een computer, een computer, neen hoor ik heb een Mac gekocht"
Ik kreeg plotseling hevige jeuk bij het idee dat bazeke zo een beetje gek geworden was, zo hé"
"Vanaf nu is het Mac", zei hij en haalde uit die grote kartonnen doos zo'n groot scherm tevoorschijn. "Zo wat denk jullie er van",vroeg hij. "Hier is hij mijn Mac OS, 27 inch, intelcore 5, 4 giga geheugen en 1 tera opslag."
Ja, nu begon hij ook al latijn te spreken. Daar was echt iets mis met hem. Hij ruimde het oude scherm,  de desktop en al wat in zijn computerkast stond op en plaatste dat grote scherm in de plaats.
"Dan beginnen wij nu aan een nieuw tijdperk", zei hij.
En ja hoor dat ding werkte net zoals die computer maar dan helemaal anders. Ik heb dus een hele tijd moeten oefenen voordat ik met dat ding overweg kon. maar geloof het of niet dit is veel gemakkelijker.
Dus op mij moeten jullie niet zo kwaad zijn, het is allemaal bazeke zijn schuld. Maar ik beloof jullie dat het nu niet meer zo lang zal duren voordat ik nog een verhaaltje schrijf.
Hou jullie goed tweevoetetjes,

Toby vanop de MAC ;o)

1 opmerking:

http://aemelusia-365dagen.blogspot.com/ zei

Goeie aankoop! Mijn eerste computer was een Mac en daarmee leerde ik alles. Nu heb ik een pc en een laptop.
Zou toch weer een Mac willen zoals die van jou maar moet nog hard sparen om er een te kunnen hebben ;-)
Groetjes.