Ik mag niet bang zijn!

Hey beste Toby-vriendjes.
Eindelijk komt het zonnetje er zo nu en dan eens door. Zeg nu zelf, het is de laatste tijd toch echt slecht geweest. Eigenlijk geen weer om een tweevoeter door te jagen. Maar daar kwam ik hier niet voor.
Willen jullie nu eens weten wat er met onze Babouchka gebeurd is? Neen?
Maakt niet uit, ik vertel het toch.
Wel Babouchka haar tandjes waren er heel slecht aan toe en het doktersvrouwtje zei dat die er uit moesten. Wel Tien. Zij ging die er uit trekken zei ze. Ooooo, dat zou ze bij niet moeten doen. "Jij bent een schrikkepiet", zei bazeke. Wat was dat nu weer, een schrikkepiet, een 'schrikkehondje' ja. Maar het is wel waar. Ik heb altijd heel veel lawaai, maar eigenlijk heb ik maar een klein bang hartje.
Maar goed, liever Babouchka dan ik.
Dus bazeke deed haar 's morgens naar het doktersvrouwtje en haalde haar 's avonds terug. Ik moest toch wel even lachen. Babouchka, ons mieke zonder zonder tanden.
"En, alles goed verlopen", vroeg bazinneke.
"Ja, maar er moeten nog twee kiezen getrokken worden", zuchtte bazeke. "Je ziet dat je geen bang moet hebben hé Toby. Babouchka heeft er helemaal niets van gevoeld."
Niet bang, niet bang! Zo te zien was Babouchka toch niet helemaal in haar gewone doen. Ik ben eens aan haar snuitje gaan snuffelen en ze was daar niet boos om. Dan zal ze wel geen pijn gehad hebben dacht ik. En ja hoor een beetje later was ze al aan het eten. Ja, ja eten en dat met tien tanden minder. Straf hé. 
Volgende week moet ik ook naar het doktersvrouwtje om naar mijn tandjes te laten kijken. Bazinneke zegt dat mijn tandvlees - dat is daar waar mijn tandjes in zitten hé - er ook niet zo goed uit ziet. Het doktersvrouwtje mag er wel eens naar kijken maar ze mag er geen uittrekken hoor, want eigenlijk ben ik toch nog een beetje bang.
En weten jullie waarvan nog?
Bazeke is vandaag thuis gekomen met zo'n kader. Dat heeft zo een vieze naam, een shilerij of zo iets. Dat doet mij denken aan de shiller  van enkele weken terug. En daar staat een lelijk gezicht van een tweevoeter op met zo iets op zijn kop zo. Bazeke heeft die shillerij aan de muur gehangen. 
 Als ik hier niets aan het vertellen ben, blaf ik er tegen.
Oeee, wat is dat een vieze tweevoeter. Daar heb ik nu ook zo een beetje schrik van zo."Je moet daar niet bang van zijn", zegt bazinneke, "dat is een schilderij van een arabier.  Bazeke heeft dat vele jaren terug nog gemaakt."
Een' shillerij' van 'bierdinges', van bazeke of nie, ikke toch een beetje bang!
Waf, waf, waf.... 
die kijkt maar vies.
Waf, waf, waf,...
Kijk nu zelf maar eens....




Geen opmerkingen: