Toby hier.

Hey,
Ik kom jullie nog wat vertellen.
Met dat slechte weer ben ik een beetje verkouden. Hoesten, hoesten. Ik hou bazeke en bazinneke de hele nacht wakker zeggen ze. Begrijp ik niet zo goed, Zembi en Babouchka worden er wel niet wakker van, waarom zij dan wel? Dat ik zo verkouden ben komt omdat ik altijd in de plassen loop. Ja lekker pletsen totdat ik door en door nat ben. Ik wordt altijd wel goed afgedroogd als we terug thuis zijn van een wandeling in de regen. Deze keer zal het wel rap rap gegaan zijn en nu ben ik een beetje ziek. Natuurlijk profiteer ik ervan om in de watten gelegd te worden. Ik kijk dan zo heel triest en dan krijg ik al eens een snoepje meer.
Dat is leuk hé. Maar weet je wat vééééél minder is? Bazinneke heeft een regenjasje voor mij gekocht bij Tom Tom zegt ze. Dat is daar waar ze eens héééle mooie foto's van mij gemaakt hebben en ook van mijn vriendjes. Ik zal eens aan bazeke vragen om die hier eens te tonen. Een regenfrakske dus. Een zwart frakske met een roze biezeke. Ik hou daar niet van, mijn vacht is dik genoeg vind ik en dat zegt bazeke ook. Maar wij moeten allebei bazinneke haar zin geven.Vrouwen zegt bazeke, teefjes zeg ik moet je altijd hun zin geven. het is net zoals met ons Babouchka.
Die heeft altijd de gewoonte om in het gat van de timmerman te gaan liggen en ik wil daar dan voorbij om naar mijn bazeke te gaan. Ik loop altijd achter mijn bazeke aan. Als zij geen zin heeft om mij voorbij te laten gaan dan bekijkt ze mij zo heel raar hé en dan durf ik ni. Ik heb dat één keer geprobeerd hé en amai toen. Ze had mij in mijn nekske vast. Teefkes hé.
Heu...ja , regenfrakske dus.  En je gaat het zien hé, elke keer dat wij nu gaan wandelen zal het regenen. Eigenlijk toch nog zo'n slecht idee niet van bazinneke. Nu kan ik mij zelfs in de plassen rollen.Lol dat ik ga hebben. Ha, jij denkt dat ik dat niet durf. Pas op, ik durf alles! Of....toch bijna alles. Ik ben een deugniet zeggen ze maar dat begrijp ik niet goed. Ik ben toch een klein lief hondje. Een....durf niet caesareke zeggen hé, een terrier, een West-highland White Terrier en die doen alleen maar gewoon hun zin.
Nu moet ik eens verder gaan snuffelen in de huiskamer.
Als je op een regenachtige dag een hééél lief hondje ziet met een zwart regenfrakske en roze biezeke, dan ben ik dat: Toby.

Geen opmerkingen: