Wat een dag....!


Oef!...of beter Woef!...
Dit was een hectische dag. Oei, ik gebruik ook al moeilijke woorden zoals mijn bazeke. Het was een bewogen dag. Da's al beter hé.
Voordat ik jullie vertel wat ik vandaag zoal meegemaakt heb moet ik hier toch iemand bedanken. Ja mensen, "De gazet van Tienen" heeft over mij geschreven. Dat is straf hé, hoe snel een hondje zoals ik beroemd kan worden. Die man die die gazet uitgeeft is nu ook een héééél dikke vriend van mij. Pieter heel veel en dikke woef woefs van mij.
Ja tweevoeters, het begon vanmorgen al heel vroeg. Eigenlijk was het zo vroeg niet. Ik heb heel lang geslapen en mijn  vriendjes Zembi en Babouchka ook. Wij waren nog zo moe van te moeten stil zitten gisteren. Bazinneke en bazeke hebben ook lang geslapen. Van wat die zo moe waren weet ik niet, zij hebben verlof.
Het begon al ,toen bazeke met ons buiten ging vanmorgen. Vloog onze facteur,mijn frans is goed hé, onze postbode dus met zijn fiets voorbij juist op het moment dat wij de deur uitgingen. Jullie moeten weten, ik heb het niet zo op postbodes en mijn vriendjes ook niet. En ook niet van fietsen....en mijn vriendjes ook niet!
Wij waren nog geen veertig pootstappen ver (voor jullie zijn dat voetstappen, voor ons maal 2) of hij kwam alweer de hoek omgevlogen. En wij er weer op af hé. Ik denk dat hij denkt dat hij in de "Ronde van Frankrijk" rijdt. Amai, dat is ook geen gemakkelijke zin om uit te spreken.
En dat is nog niet alles. Toen wij terug thuis waren en ons snoepje kregen zei bazeke tegen bazinneke dat ik te dik geworden ben. Dat mag hij zeggen. Kijk maar eens op de foto hierboven wie dik is. Dan moet hij maar op regime, weeral frans hé, zei bazinneke. Dieet dus. En wie zijn schuld zou dat zijn? Niet die van mij hé. Ik bedel om snoepjes~ik kan da goed~maar wie geeft ze mij? Ha, nu zijn we er, ik kan die niet zelf uit de kast halen hoor.
En dat is nog niet alles hé. Bazinneke maakte dan een afspraak met de dierenarts en wij konden onmiddellijk komen zei het lieve hondendoktervrouwtje. Daar vertel ik jullie morgen meer over, want mijn pootjes worden moe van op al die letterkes te tikken. 
Tot morgen en niet te veel blaffen hé!

Toby.

Geen opmerkingen: